Veelgestelde vragen

Als u vragen heeft met betrekking tot onze diensten en werkwijze, dan beantwoorden wij deze uiteraard graag voor u. Ook als u met wettelijke vraagstukken zit, staan wij voor u klaar. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben wij alvast de meest gestelde vragen en bijbehorende antwoorden voor u in kaart gebracht. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier, via ons telefoonnumer 0314 - 374940 of per mail naar info@jansseninterimservices.nl

  • Wanneer word ik uitbetaald?

    Indien er wordt gekozen voor weekverloning, dan vindt de uitbetaling van het salaris op iedere donderdagmiddag na de gewerkte week plaats. Bij periodeverloning (4-wekelijks) wordt er conform onderstaand schema uitbetaald (ook op de donderdagen). De uitbetalingen gaan bij ons op de betaaldag, tussen 13:00 uur en 15:00 uur de deur uit. In 95% van de gevallen, zal je je salaris voor het einde van de betreffende dag op je rekening bijgeboekt zien worden.

    Periode 1: week 01-04. Betaling vindt plaats in week 05;
    Periode 2: week 05-08. Betaling vindt plaats in week 09;
    Periode 3: week 09-12. Betaling vindt plaats in week 13;
    Periode 4: week 13-16. Betaling vindt plaats in week 17;
    Periode 5: week 17-20. Betaling vindt plaats in week 21;
    Periode 6: week 21-24. Betaling vindt plaats in week 25;
    Periode 7: week 25-28. Betaling vindt plaats in week 29;
    Periode 8: week 29-32. Betaling vindt plaats in week 33;
    Periode 9: week 33-36. Betaling vindt plaats in week 37;
    Periode 10: week 37-40. Betaling vindt plaats in week 41;
    Periode 11: week 41-44. Betaling vindt plaats in week 45;
    Periode 12: week 45-48. Betaling vindt plaats in week 49;
    Periode 13: week 49-52. Betaling vindt plaats in week 1-2019.

  • Wanneer ontvang ik mijn loonstrook?

    De loonstrook ontvang je via de e-mail, aan het einde van de betalingsdag. In verband met het geautomatiseerde proces is het helaas niet mogelijk om de loonstrook eerder te ontvangen.

  • Hoe kan ik mijn opgebouwde vakantie- uren/dagen laten uitbetalen?

    Veel medewerkers kiezen ervoor om opgebouwde vakantie- uren/dagen te laten uitbetalen gedurende de vakantieperiode. Op de onderste helft van je salarisstrook kun je aan de rechterzijde zien wat je opgebouwde verlofstand is. Mocht je er, ook buiten de vakantieperiode, voor kiezen om je opgebouwde vakantie- uren/dagen te laten uitbetalen? Dan ontvangen wij graag jouw verzoek per e-mail, op: support@jansseninterimservices.nl. Geef in je verzoek duidelijk aan voor welke dagen en voor hoeveel uren je uitbetaald wenst te worden uit je opgebouwde vakantie- uren/dagen. Geef tevens aan waar je via Janssen Interim Services werkzaam bent. Je ontvangt na het indienen van je verzoek, z.s.m. een reactie van ons!

  • Wat te doen bij ziekte?

    Bij ziekte dien je de ziekmelding te allen tijde telefonisch aan ons te melden, op de 1e ziektedag tussen 08.30 uur en 09.30 uur. Dit dient via het telefoonummer 0314 - 374940 te gebeuren. Valt de 1e ziektedag in het weekend of op een feestdag? Dan mag, uitsluitend in dat geval, onze voicemail worden ingesproken. Het inspreken van onze voicemail is, behalve in het weekend en op feestdagen, niet toereikend om uw ziekmelding te registreren. Na telefonische ontvangst van de ziekmelding, zullen wij je dezelfde dag een bevestiging van deze ziekmelding per e-mail toezenden, via het bij ons bekende e-mailadres. Zonder onze e-mailbevestiging is er geen sprake van een juiste en tijdige ziekmelding en kan daarop ook geen aanspraak worden gemaakt. Je bent tevens verantwoordelijk voor het juist en tijdig inlichten van je opdrachtgever conform de bij de opdrachtgever geldende regels.  

  • Wat is wachtdagcompensatie?

    In de NBBU CAO voor uitzendkrachten is vastgelegd dat uitzend- en payrollkrachten recht hebben op een wachtdagcompensatie. Wanneer je ziek wordt en dit (op tijd) aan ons meldt, dan is er sprake van 2 wachtdagen waarop je niet wordt doorbetaald. Ter compensatie van een wachtdag, zie je standaard op je salarisstrook een bruto vergoeding onder de noemer 'wachtdagcompensatie'. Dit is een extra bedrag, dat bovenop je brutoloon wordt uitbetaald. Let op: Vakantiekrachten krijgen geen wachtdagcompensatie.

  • Ik moet naar de tandarts / huisarts. Krijg ik doorbetaald?

    Als je als uitzend- of payrollkracht onder werktijd andere verplichtingen hebt, kun je onder bepaalde omstandigheden betaald verlof krijgen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een doorbetaalde vrije dag voor een bruiloft of begrafenis, maar ook als je onverwacht onder werktijd naar de dokter of de tandarts moet. Wij noemen dat kort verzuim / bijzonder verlof (KV/BV). Een KV/BV aanvraag kun je hier indienen. Het aanvraagformulier zal in een nieuw venster openen. Let op: de aanvraag dient tijdig bij ons te zijn ingediend.

  • Krijg ik een doorbetaalde vrije dag voor een bruiloft / verhuizing / begrafenis?

    Als je als uitzend- of payrollkracht onder werktijd andere verplichtingen hebt, kun je onder bepaalde omstandigheden betaald verlof krijgen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een doorbetaalde vrije dag voor een bruiloft, verhuizing of begrafenis, maar ook als je onverwacht onder werktijd naar de dokter of de tandarts moet. Wij noemen dat kort verzuim / bijzonder verlof (KV/BV). Een KV/BV aanvraag kun je hier indienen. Het aanvraagformulier zal in een nieuw venster openen. Let op: de aanvraag dient tijdig bij ons te zijn ingediend.

  • Wat zijn de jaarlijks erkende feestdagen?

    Wij kennen in Nederland diverse erkende feestdagen. Conform artikel 26, lid 3 van de NBBU CAO, zijn dit de algemeen erkende feestdagen: Nieuwjaarsdag*, Hemelvaartsdag, Tweede paasdag, Tweede pinksterdag, Koningsdag**, Eerste kerstdag, Tweede kerstdag en Bevrijdingsdag 2020 (om de 5 jaar). Goede vrijdag is geen erkende feestdag.

    * Voorzover niet vallende op de zaterdag of zondag.
    ** Of een daarvoor in de plaats tredende dag.

    Werk je normaal gesproken op de dag waarop de feestdag valt? Dan wordt deze uitbetaald. De hoogte van het aantal uren dat wordt uitbetaald, wordt berekend op basis van de gewerkte uren van het arbeidspatroon van de afgelopen 13 weken. Deze feestdagen worden uitbetaald als er sprake is van een actueel contract, waarbij er nooit meer dan 8 feestdaguren per dag worden uitbetaald.

  • Het lukt me niet om in te loggen in jullie online portal!

    Het is natuurlijk erg vervelend als je er niet helemaal uit komt. Wij helpen je graag verder. Je kunt ons hiervoor mailen op: support@jansseninterimservices.nl, of bellen naar: 0314-374940. Kies voor optie 9 in het keuzemenu om met de juiste afdeling te worden doorverbonden.

  • Kan ik een werkgeversverklaring ontvangen?

    Ja, dat kan. Je kunt daarvoor een aanvraag doen door een e-mail te sturen naar: support@jansseninterimservices.nl. Wij zullen je gegevens verzamelen en een werkgeversverklaring opstellen. Dit zal maximaal 3 werkdagen duren. Daarna zullen wij de verklaring per post toezenden. Houd daarbij rekening met de verwerkingstijd van de post. Wij zullen de verklaring opstellen conform de standaard van de NHG. Een voorbeeld van een standaardverklaring kun je hier vinden. Mocht u een ander formulier van uw hypotheekverstrekker, woningcorporatie etc. hebben gekregen, dan wil ik u verzoeken deze naar ons te mailen. Dit formulier mag tevens naar het hiervoor vermelde e-mailadres worden verzonden. 

  • Wanneer wordt mijn vakantiegeld uitbetaald?

    Wij betalen het opgebouwde vakantiegeld, conform de NBBU CAO, altijd eind mei uit.

  • Wat houdt 'loonheffingskorting' in?

    Loonheffingskorting is een korting op de loonbelasting. Deze korting mag bij 1 werkgever worden toegepast. Wanneer je meerdere werkgevers op hetzelfde moment hebt, is het verstandig om de korting toe te passen bij de werkgever waar je het meest verdient. Meer hierover kun je vinden op de website van de belastingdienst,klik hier.

  • Wanneer worden mijn opgebouwde reserveringen uitbetaald?

    Wij betalen alle opgebouwde reserveringen uiterlijk 6 weken na het einde van je dienstverband uit.

  • Wat moet ik doen als mijn salarisbetaling onjuist is?

    Bij vragen of onduidelijkheden kun je ons hiervoor mailen, via e-mailadres: support@jansseninterimservices.nl. Wij zullen salarisgerelateerde vragen met spoed behandelen.

  • Wat betekent StiPP?

    StiPP is het pensioenfonds voor uitzendkrachten. Pensioenopbouw conform de NBBU-CAO is mogelijk voor medewerkers van 21 jaar en ouder. Meer informatie is te vinden op de volgende website: www.stippensioen.nl.

  • Het gaat mij niet lukken om mijn gewerkte uren op tijd door te geven. Krijg ik wel betaald?

    Voordat wij over kunnen gaan tot de uitbetaling van uren, dienen wij deze te hebben ontvangen. Mocht het jou of je opdrachtgever niet gaan lukken om de uren op tijd aan te leveren, dan verzoeken we je om contact met ons op te nemen via support@jansseninterimservices.nl.

          

Contact Wens je meer informatie over het onderwerp op deze pagina te ontvangen? Vul dan onderstaand contactformulier in en wij zullen zo spoedig mogelijk contact met je opnemen.





captcha

rss mail icon Nieuwe vacatures direct in je mailbox of via RSS !
Maak gebruik van onze service om nieuwe vacatures van jouw voorkeur in je mailbox of via rss te ontvangen.

aanmelden